הלימודים כבסיס עליו נבנתה ההצלחה של צביקה ויליגר

הלימודים כבסיס עליו נבנתה ההצלחה של צביקה ויליגר

לימודים, ובפרט בתקופה הנוכחית שבה ידע הוא אחד הכלים החשובים ורבי העוצמה ביותר ולמעשה אנחנו חיים בעיצומה של "מהפכת המידע", הם נדבך מרכזי באישיותו של כל אדם ובפרט של מי שרוצה להפוך לבעל משרה בכירה המאפשרת לו להגשים את עצמו ולזכות גם בתגמול כספי נאה – צבי ויליגר (צביקה ויליגר), מי שעומד (ביחד עם אחיו יוסי) מאחורי ההצלחה של יבואנית המזון "וילי פוד", הוא דוגמה מצוינת לאדם שהלימודים העניקו לו בסיס איתן במיוחד, וגם מגוון מאוד, שכן במהלך התיכון הוא למד בישיבה ולאחר הצבא הוא למד באוניברסיטה בארה"ב.

גם צבי עצמו מודע לתפקיד המשמעותי של הלימודים בחייו ובהצלחתו העסקית בפרט וגם מתגעגע לאותם ימים שבהם רק העשיר את עצמו ולא היה טרוד בניהול עסק רחב היקף כמו "וילי פוד" (שמחזור המכירות השנתי שלה הוא למעלה מ- 330 מיליון ש"ח ואשר מעסיקה מאות עובדים).

תרומה של צבי ויליגר

מה תרמה הישיבה התיכונית לצבי ויליגר (צביקה ויליגר)? כאמור בלא מעט הזדמנויות סיפר צבי על הגעגועים שהוא חש לתקופת לימודיו בישיבה (הייתה זו מדרשיית נעם). באותם ראיונות הוא גם הביע צער רב על כך שזנח את דרך התורה לטובת עולם העסקים (ואגב, האח הצעיר ביותר במשפחה, רפי, נשאר בעולמה של תורה וכיום הוא מנהלו של מוסד תורני נחשב בירושלים).

מבחינת התרומה ליכולות העסקיות מייחס צבי ויליגר (צביקה ויליגר) לתקופת הלימודים בישיבה את אמנות ניהול המשא ומתן – שהרי גם בישיבה מתפלפלים שעות ארוכות סביב סוגיות שונות ולומדים לתת תשומת לב מוחלטת לכל פרט ופרט ולכל ניואנס וניואנס, ובמקביל לזהות אצל "בר הפלוגתא" את הסדקים בטיעונים אליהם ניתן לחדור ולשכנעו.

מרכיב חשוב אחר שהתווסף לאישיותו של צביקה ויליגר בישיבה הוא היעדר החשש מפני מאבקים, כל עוד הם מוצדקים, ובהתאם "וילי פוד" לא היססה להתעמת עם תאגידי ענק דוגמת תנובה, שטראוס ואסם במסגרת הניסיון להוריד את יוקר המחיה בארץ.

עוד מייחס צבי לתקופה זו את אחת התכונות המהותיות שלו, חוסר ראוותנות, ובהתאם ניתן לראותו מגיע בלא מעט מקרים לפגישות עסקיות עם טי שירט וג'ינס, ובאופן כללי מבחינתו כסף אינו מטרה לכשעצמה אלא רק אמצעי להעצמת "וילי פוד" והפיכתה לשחקן משפיע יותר ויותר בשוק המזון בארץ.

לימודי צביקה ויליגר בארצות הברית

מה הוסיפו הלימודים בארה"ב לאחים ויליגר? – לאחר השירות הצבאי יצא כאמור צבי ויליגר (צביקה ויליגר) לארה"ב, וכך עשה גם אחיו הצעיר יוסי. השניים יצאו ללימודים בארה"ב בתקופה שבה הדבר לא היה מקובל כפי שהוא בימינו, וזאת בעצת אביהם, אלכסנדר, שייעד את שניהם לתפקידי מפתח בחברה שייסד מייד לאחר קום המדינה ושעסקה אף היא בייבוא מזון.

לימודיו של צבי התבצעו ב- UCLA שבקליפורניה, אחת האוניברסיטאות היותר נחשבות ובהתאם גם נחשקות בארה"ב, ושמאז היווסדה ב-1881 נמצאת תמיד בצמרות של הדירוגים השונים שנעשים למוסדות ההשכלה הגבוהה האמריקאיים.

במהלך לימודיו רכש צבי ויליגר (צביקה ויליגר) כלים מתקדמים במיוחד ביחס לאותם ימים שהקנו לו יתרון משמעותי על פני מתחריו, והמשיכו לבוא לידי ביטוי לאורך כל הקריירה העסקית שלו. דוגמה אחת מיני רבות לכלי שכזה היא המיתוג, דבר שכלל לא היה מקובל בארץ באותה תקופה אבל צבי ויוסי ויליגר, שלמדו על חשיבות הדבר בארה"ב, מיתגו את החברה שייסד אביהם כמשפחתית ובכך הפכו אותה לכזו המזוהה עם ערכים כמו אמינות, מחיר נוח ויחס חם לכל לקוח.

לימודים מורכבים
לימודים מורכבים כבסיס איתן להצלחה
Share